Min DRÖM!

Dela
    spinje

Antal inlägg : 24

Min DRÖM!

Inlägg av spinje i mån jan 17, 2011 12:05 pm

Jag vill så gärna läsa den här kursen NU. Kan någon lära mig pronto så jag slipper vänta? ::cry3
    bordy
    Ölväktare

Antal inlägg : 1466

Sv: Min DRÖM!

Inlägg av bordy i mån jan 17, 2011 12:27 pm

... Prepare to be horribly suprised.
    JoZZo

Antal inlägg : 56

Inlägg av JoZZo i mån jan 17, 2011 12:57 pm

@... Prepare to be horribly suprised.
    hahahahahahahahahh!
    Aztastic
    MANLY-MAN ADMIN *flex*
    MANLY-MAN ADMIN *flex*

Antal inlägg : 2269

Inlägg av Aztastic i mån jan 17, 2011 1:23 pm

bordy skrev:... Prepare to be horribly suprised.
    Anaka
    Awesome
    Awesome

Antal inlägg : 1946

Inlägg av Anaka i mån jan 17, 2011 3:56 pm

Aztastic skrev:
    bordy skrev:... Prepare to be horribly suprised.
    This.
    Ljuddelen är bra. Sensordelen är AIDS. Tusen AIDS.
    spinje

Inlägg av spinje i mån jan 17, 2011 4:22 pm

Men det var ju sensordelen som jag ville ha, varför har den aids?
    Anaka
    Awesome
    Awesome

Inlägg av Anaka i mån jan 17, 2011 4:32 pm

Den är tyvärr väldigt dåligt administrerad. Han som har hand om den delen är en man från konstfack som i princip bara pratar om konst och sina egna kostverk. Inget Kinect med andra ord >.<
    Dessutom var det mycket märkligt med föreläsningar som helt plötsligt var obligatoriska och deadlines som hälften missade.

Men det var en pilotkurs i år, så förhoppningsvis får ni en mycket bättre kurs.
    Error

Antal inlägg : 139

Inlägg av Error i mån jan 17, 2011 7:29 pm

Fast I beg to differ. Tycker sensordelen var den överlägset roligaste och den enda uppgiften som kändes rolig att göra. Om man inte är intresserad av konst är ju det väldigt synd, men vi har ju valt designspåret så lite får man ju tåla. Konstdelen var ju dessutom ingenting som examinerades och borde främst ses som en bonus av de som faktiskt är intresserade imo. Något som skulle kunna göras bättre är diskussionen om parallellen mellan konst och spel som konstform.

PS. En föreläsning ägnades till stor del åt Kinect och Mario hade med sig ett exemplar komplett med Windows-hack som han gick igenom.
    Araklaj

Antal inlägg : 1337

Inlägg av Araklaj i mån jan 17, 2011 8:51 pm

Error skrev:Fast I beg to differ. Tycker sensordelen var den överlägset roligaste och den enda uppgiften som kändes rolig att göra. Om man inte är intresserad av konst är ju det väldigt synd, men vi har ju valt designspåret så lite får man ju tåla. Konstdelen var ju dessutom ingenting som examinerades och borde främst ses som en bonus av de som faktiskt är intresserade imo. Något som skulle kunna göras bättre är diskussionen om parallellen mellan konst och spel som konstform.

PS. En föreläsning ägnades till stor del åt Kinect och Mario hade med sig ett exemplar komplett med Windows-hack som han gick igenom.
    1. Om jag skulle vilja lära mig sånt form av konst, skulle jag gå konstfack istället. Fast ja, konst föreläsning skulle kunna ses som en bonus, om de inte varit obligatoriska.

2. Vi kanske varit på olika kinect föreläsningar. Den jag varit på spenderade de hälften av tiden på att pilla med något som inte ville komma igång, och resten med att visa flummiga effekter.

3. Sensorer.. where shall I begin.. De hade varken sett till att den nödvändiga program fungerade på skolans datorer, fixad tutorials eller nog med usb sladdar/sensorer åt alla.

Fast tja.. Jag lackar nog mer på kursen än den förtjänar, men kommunikation och strukturen på den är en ren katastrof. Jag accepterar inte lärarnas bortförklaring att material på FC är endast en "bonus", de ska fNa ta och spendera 5 minuter varje kväll för att slänga upp alla PDF och kommunicera, hur svårt kan det vara.

Konst i sig är det nog inget fel på, men jag skulle gärna vilja se den som fribillig moment, och som du sa, en parallell mellan den och spel behövs.

Senast ändrad av Araklaj den mån jan 17, 2011 8:59 pm, ändrad totalt 2 gånger
    Anaka
    Awesome
    Awesome

Inlägg av Anaka i mån jan 17, 2011 8:52 pm

Hehe, det här är verkligen en kurs folk har olika åsikter om, inte minst just sensordelen Smile
    Menar inte att vara överkritisk, har bara personligen inte fått ut någonting alls av sensordelen tyvärr. Tycker också att det är synd att så mycket har gått så fel gällande extrauppgifter och tvetydigheter gällande examination öht.

En lösning jag kommer föreslå dem är att bryta loss delarna till två kurser, då det enligt min åsikt kändes lite rörigt att försöka få ihop dem i samma kurs.
    Error

Inlägg av Error i mån jan 17, 2011 9:26 pm

Jag håller verkligen med om att den rent logistiska delen av kursen har varit en katastrof, men det är väl inte mer än väntat när kursledningen består av en sista-minuten-kommitté med inhyrda konstfackare som inte fått tillräcklig briefing om systemet. Förhoppningsvis är detta bättre nästa år.

1. Om jag skulle vilja lära mig sånt form av konst, skulle jag gå konstfack istället. Fast ja, konst föreläsning skulle kunna ses som en bonus, om de inte varit obligatoriska.
    Fast meningen med föreläsningarna var knappast att vi skulle lära oss skapa konst. Det var snarare en extra kreativ input för att få oss att reflektera kring fenomenet konst och försöka förstå det för att sedan kunna implementera det i (exempelvis) spel. Vi går ändå en, i en mening, konstnärlig utbildning och kommer enligt mig alltid att vara lite bättre som designers ju mer kunskap vi har om olika kreativa uttryckssätt. Om vi hade gått en filmutbildning hade vi säkerligen tvingats se Den Andalusiska Hunden även om vi bara hade velat göra SciFi, men således blivit bättre filmskapare eftersom att vår förmåga att göra medvetna val hade ökat.
    Araklaj

Antal inlägg : 1337

Inlägg av Araklaj i mån jan 17, 2011 9:41 pm

Error skrev:Jag håller verkligen med om att den rent logistiska delen av kursen har varit en katastrof, men det är väl inte mer än väntat när kursledningen består av en sista-minuten-kommitté med inhyrda konstfackare som inte fått tillräcklig briefing om systemet. Förhoppningsvis är detta bättre nästa år.

Fast meningen med föreläsningarna var knappast att vi skulle lära oss skapa konst. Det var snarare en extra kreativ input för att få oss att reflektera kring fenomenet konst och försöka förstå det för att sedan kunna implementera det i (exempelvis) spel. Vi går ändå en, i en mening, konstnärlig utbildning och kommer enligt mig alltid att vara lite bättre som designers ju mer kunskap vi har om olika kreativa uttryckssätt. Om vi hade gått en filmutbildning hade vi säkerligen tvingats se Den Andalusiska Hunden även om vi bara hade velat göra SciFi, men således blivit bättre filmskapare eftersom att vår förmåga att göra medvetna val hade ökat.
    Mjo, du har nog rätt. Hat inget emot konst i och för sig, kändes bara för kaotiskt med den mitt i kursen och utan kopplingen till resten av utbildningen.
    spinje

Inlägg av spinje i tis jan 18, 2011 8:05 pm

Glöm inte att utvärdera kursen så den blir bättre tills nästa år <3
    Zacko
    Webmaster (Chuck Norris)
    Webmaster (Chuck Norris)

Antal inlägg : 1594

Inlägg av Zacko i tis jan 18, 2011 8:30 pm

spinje skrev:Glöm inte att utvärdera kursen så den blir bättre tills nästa år <3

Om alla utvärderar den dåligt kanske de tar bort den helt fisk
    coraldomino
    Mod (Kreativt skapande)

Antal inlägg : 719

Inlägg av coraldomino i tis jan 18, 2011 9:04 pm

Zacko skrev:
    spinje skrev:Glöm inte att utvärdera kursen så den blir bättre tills nästa år <3

Om alla utvärderar den dåligt kanske de tar bort den helt fisk

Ja då är ju iallafall kursen på toppen av sin användbarhet
    spinje

Inlägg av spinje i ons jan 19, 2011 8:48 am

Okej Very Happy Men det skulle iaf verkligen uppskattas ifall någon skulle vilja visa sitt sensorprogram och säga lite hur dem gjorde. Erik känner du dig manad? Smile
    Error

Inlägg av Error i ons jan 19, 2011 6:22 pm

Ja, jag visade ju lite idag, men kan gå in lite mer i detalj om du vill.

Sponsored content

Inlägg av Sponsored content

Aktuell tid och datum: mån jun 26, 2017 5:17 am