OLOLOL

Dela
    coraldomino
    Mod (Kreativt skapande)

Antal inlägg : 719

OLOLOL

Inlägg av coraldomino i ons aug 10, 2011 10:51 am

http://store.steampowered.com/app/98100/

"TRAUMA tells a story of a young woman who survives a car accident. Recovering at the hospital, she has dreams that shed light on different aspects of her identity - such as the way she deals with the loss of her parents. TRAUMA lets you experience those dreams in an interactive way, reminiscent of Point-and-Click Adventure Games. "

U mad?
    Kia

Antal inlägg : 112

Sv: OLOLOL

Inlägg av Kia i ons aug 10, 2011 2:27 pm

lol "innovativt" =P
    Zacko
    Webmaster (Chuck Norris)
    Webmaster (Chuck Norris)

Antal inlägg : 1594

Inlägg av Zacko i ons aug 10, 2011 3:16 pm

Wait, de har gjort vårt spel från leveldesignkursen? :moeller:
    FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU-
    ICEBURN! psypop

EDIT:
    Det handlar alltså om en ung kvinna som förlorat föräldrarna i en traumatisk olycka och spelet utspelar sig i hennes drömmar där hon försöker pussla ihop sin identitet och förstå sina traumatiska minnen,
    samtidigt som hon egentligen ligger på sjukhuset efter en bilolycka...
    Det är vårt spel! Om de har vår hiss så ska jag fna stämma dem :C

Nu blir fucking "Krystian Majewski" rik på vår idé fisk
    Han har definitivt spionerat på oss på nåt sätt, säkert via vår lättillgängliga SP-wiki

Sjukt Buddha, nice find dock ^^
    Visst att det inte är världens mest originella spelidé, men att någon annan fått exakt samma idé som oss nästan samtidigt är ju helt sjukt!
    roofie
    Felböjd Jens
    Felböjd Jens

Antal inlägg : 803

Inlägg av roofie i ons aug 10, 2011 8:28 pm

de lär haft idén innan er, med tanke på att resultatet är ute redan nu ;-) Är ni säkra på att det inte är ngn i er grupp som haft insyn i det spelets utveckling och matat er med "orginella" idéer? ^^
    bordy
    Ölväktare

Antal inlägg : 1466

Inlägg av bordy i ons aug 10, 2011 9:15 pm

roofie skrev:de lär haft idén innan er, med tanke på att resultatet är ute redan nu ;-)
    Vårt resultat var ju ute för några månader sen...
    Zacko
    Webmaster (Chuck Norris)
    Webmaster (Chuck Norris)

Antal inlägg : 1594

Inlägg av Zacko i ons aug 10, 2011 10:20 pm

roofie skrev:de lär haft idén innan er, med tanke på att resultatet är ute redan nu ;-) Är ni säkra på att det inte är ngn i er grupp som haft insyn i det spelets utveckling och matat er med "orginella" idéer? ^^

Det skulle verkligen förvåna mig eftersom vi haft tusentals idéer under projektets gång och även om en person i gruppen skulle ha 'matat' oss med stulna idéer från detta spel så är oddsen väldigt låga att vi alla skulle ha hakat på just dess idéer.
    Jag kände dessutom att jag bidrog med många av de idéer som ledde fram till vårt slutresultat och jag har aldrig hört talas om detta spel förrän idag.
    Jag minns inte vem som föreslog att det skulle utspela sig på ett sjukhus eller att huvudkaraktären skulle vara en tjej, men att spelet skulle utspela sig i en dröm, samt hela grejjen med hennes föräldrar och bilkraschen var idéer som växte fram ur andra idéer och massor av brainstorming under projektets gång och jag skulle bli otroligt förvånad om det faktiskt satt någon i vår grupp som på något sätt lyckades manipulera oss till att välja just dessa idéer.

Det mest troliga är väl att de helt enkelt råkat komma på exakt samma story som oss, men det är sjukt frustrerande eftersom storyn var något vi arbetade väldigt hårt med, och även om det är ganska stereotypiskt med drömmar, sjukhus, bilkraschar och döda föräldrar så kändes det som om vi skapade någonting originellt och så kommer dessa snubbar strax efter och säger "Hey guys, we created your game but its ours, pretty cool huh?" ::aws

Om detta varit ett riktigt spelprojekt som vi faktiskt var påväg att lansera och så kommer någon ut med samma spel strax före oss så hade jag blivit galen psypop
    Kyuu
    Mod (Kortspel, brädspel, figurspel, mm.)

Antal inlägg : 791

Inlägg av Kyuu i tor aug 11, 2011 12:00 pm

Ja, för de gjorde uppenbarligen hela spelet på mindre än ett halvår. :B
    coraldomino
    Mod (Kreativt skapande)

Antal inlägg : 719

Inlägg av coraldomino i tis aug 16, 2011 6:48 pm

Haha XD fast ja, Kjell gav ju oss en liten pik för att vår idé inte var särskilt originell Very Happy
    Aztastic
    MANLY-MAN ADMIN *flex*
    MANLY-MAN ADMIN *flex*

Antal inlägg : 2269

Inlägg av Aztastic i ons aug 17, 2011 11:08 am

skulle ni bli ledsna om jag köpte det

Sponsored content

Inlägg av Sponsored content

Aktuell tid och datum: fre dec 15, 2017 12:16 pm